Afacerile mele (10)

Joi, 10 Noiembrie 2016 18:55

Un nou proiect: Lara Wear

Dupa multi ani in de consultanta de business, am decis sa imi suflec manecile si sa pornesc o afacere de productie care sa ofere oamenilor un brand romanesc de calitate, locuri de munca, inspiratie, increderea in sine pe care ti-o da o haina de calitate ce va fi achizitionata la doar o fractie din ceea ce ofera marile branduri internationale.
Lara Wear este felul meu de a raspunde si de a ma alatura noii efervescente a femeilor de afaceri din Romania. Nu cred ca haina il face pe om, dar cu siguranta il prezinta in cea mai buna ipostaza a lui, in fata societatii si cred ca este o componenta importanta a respectului de sine si a succesului in afaceri. Exista peste tot generalizata idea ca singurele lucruri de care avem nevoie in viata pentru a avea succes sunt: talentul, energia si norocul. Pe termen lung insa, caracterul si modul de prezentare in fata celorlalti sunt decisive. Trebuie sa devenim noi insine schimbarea pe care o asteptam de la ceilalti.
Speram sa va castigam increderea prin seriozitate, profesionalism si - de ce nu? - prietenie.

Dim lights




Accesarea fondurilor europene reprezinta, astazi, o problema vitala, atat pentru dezvoltarea Romaniei, cat si pentru fiecare antreprenor activ. Dificultatile in rezolvarea demersurilor necesare reprezinta insa, pentru multi, un obstacol major. De-acum exista o solutie, EMAS Business Consulting - European Money Access Solutions -, prima companie din Romania care ofera consultanta pentru accesarea de fonduri nerambursabile direct de la Bruxelles.
Orizont 2020 (peste 80 miliarde euro), COSME (2,3 miliarde euro), 3rd Health Program (450.000.000 euro), Erasmus+, European Consumer Program reprezinta doar cateva instrumente de finantare, care acopera o gama foarte larga de activitati eligibile din foarte multe domenii, din pacate inca necunoscute beneficiarilor din Romania.
Ideea proiectului EMAS Business Consulting apartine celor doi fondatori, Laura Ciuhu si Petru Luhan, si are la baza nevoia firmelor, asociatiilor, autoritatilor din Romania de a gasi solutii de accesare a banilor europeni (European Money Access Solutions).
Petru Luhan, fost europarlamentar, isi propune prin acest proiect sa continue ceea ce a inceput la Bruxelles in 2007: atragerea a cat mai multor fonduri europene in Romania, iar Laura Ciuhu, antreprenor de succes, isi propune sa evite reticienta companiilor romanesti de a lucra cu autoritatile din Romania implicate in gestionarea banilor europeni, prin constientizarea de catre acestea a faptului ca pot accesa fonduri nerambursabile direct de la Bruxelles.
Activitatea principala a companiei este de a gasi solutii de finantare nerambursabila pentru clientii sai si, totodata, de a genera proiecte finantate cu fonduri nerambursabile.
De astazi, orice antreprenor, ONG, PFA, institutie publica ce detine o idee constructiva nu trebuie sa se mai gandeasca la:
•    identificarea liniilor de finantare specifice aplicantului,
•    analiza de eligibilitate,
•    definirea obiectivelor pliate pe liniile de finantare specifice,
•    identificarea partenerilor (de regula, cel putin doi parteneri din tari diferite),
•    scrierea proiectului,
•    elaborarea si depunerea dosarului de finantare,
•    iar apoi sustinerea dosarului de finantare prin relationare directa cu institutiile de la Bruxelles
•    elaborarea documentatiei necesare pentru semnarea contractului de finantare

In faza de implementare, consultanta si asistenta in managementul proiectului, consultanta si asistenta in asigurarea elementelor logistice necesare implementarii, asigurarea relatiei dintre beneficiar si autoritatile implicate in procesul de implementare a proiectului, asistenta in evaluarea indicatorilor proiectului, asistenta in dezvoltarea rapoartelor de evaluare, consultanta si asistenta tehnica in elaborarea cererilor de rambursare pot fi preluate, de asemenea, de EMAS Business Consulting.
Noua companie, EMAS Business Consulting - European Money Access Solutions -, care ofera atat solutiile de accesare a fondurilor europene, cat si suportul necesar pentru implementarea proiectelor finantate prin fonduri europene indeamna pe toti cei dornici de dezvoltare sa defineasca ideea sau necesitatea de investitie fara a se gandi la componenta financiara (cofinantare, cash-flow, imprumuturi etc.)
Initiativa reprezinta inceputul succesului!


www.emasconsulting.com




In sfarsit, am bucuria sa va anunt ca un nou proiect, la care am muncit cu drag impreuna cu intreaga mea echipa, a prins contur. Este vorba de o noua divizie a companiei LPV Proiect Consult, care va activa pe piata de Property & Facility Management, o piata exigenta, dar care in Romania este inca la inceput de drum. Sub denumirea The Next Building, aceasta noua divizie a LPV Proiect Consult SRL intra din aceasta toamna pe piata dedicata serviciilor integrate de management pentru proprietari si chiriasi, oferind pe acest segment servicii de calitate oriunde in Romania.
Asetul cu care porneste la drum ii permite acum diviziei The Next Building sa se diferentieze de la bun inceput pe piata de Property & Facility Management, iar serviciile de calitate, preturile corecte si apropierea fata de clienti sunt elemente menite sa-i asigure succesul.
The Next Building ofera servicii complete de administrare a cladirilor de birouri si centrelor comerciale, consultanta in domeniul imobiliar, inspectii necesare inaintea evaluarilor, pentru finantare sau reinnoirii asigurarilor, audituri de taxe de administrare, dar si servicii complete de intretinere a cladirilor: mentenanta tehnica, servicii de paza si protectie, curatenie, facturare chirii, taxe utilitati, servicii receptie si call center, relatia cu chiriasii, dar si cu autoritatile, pentru autorizarile si avizele necesare bunei functionari. Sunt doar cateva dintre serviciile noii divizii, oferite la cele mai inalte standarde. Totul se bazeaza pe rapoarte competente si regulate realizate pe criteriile solicitate de client, iar inspectiile sunt efectuate de echipe de profesionisti, cu instrumente speciale de masurare a indicilor vizati, care pot imbunatati eficienta functionarii instalatiilor si pot scadea costurile utilitatilor, crescand in acelasi timp confortul chiriasilor. Nu mai putin importanta este consultanta oferita proprietarilor, investitorilor si chiriasilor, incluzand si un audit al taxei de administrare a cladirii, dar si serviciile oferite investitorilor straini care doresc sa se extinda in Romania si care pot beneficia de consiliere financiar-contabila si de consilierea necesara pentru alegerea sediului, furnizorilor de servicii etc. The Next Building ofera servicii personalizate, examinand cu atentie fiecare proprietate si proiect in parte, stabilind pentru fiecare cea mai buna varianta de colaborare, oferind fiecaruia o solutie optimizata special pentru el.
Deviza noastra este Changing the Way that Properties are Managed!

www.thenextbuilding.ro




Sunt bucuroasa ca, dupa aceasta vara, plina de idei, de proiecte, de vise si de realizari, pot sa anunt lansarea LPV Consult GmbH si sa va impartasesc povestea acestei noi firme germane cu capital romanesc.
LPV Consult GmbH a venit ca o extindere fireasca a firmei LPV Proiect Consult SRL, un brand romanesc recunoscut nu numai pe piata romaneasca, ci si pe cea germana. Instruiti permanent, prin rotatie, in Germania, specialistii nostri, care sunt alaturi de dumneavoastra in orice proiect de constructii sau reamenajari, se pot mandri cu o inalta calificare, reusind sa raspunda celor mai exigente standarde europene. Iar bazele electronice de date le permit asigurarea unui service garantie si postgarantie de maxima eficienta. Am introdus in Romania rigurozitatea germana, iar acum ne pregatim sa demonstram in Germania ca am reusit sa impingem aceste standarde la cotele cele mai inalte, de aceea am infiintat o firma noua, LPV Consult GmbH, o firma germana ce urmeaza sa dezvolte noi contracte, atat pentru mai vechii clienti de pe piata germana, cat si pentru altii noi.
Pentru specialistii nostri totul incepe cu serviciul de consultanta, un serviciu competent si flexibil ce permite gasirea solutiilor optime ce corespund aspiratiilor si cerintelor factorului uman care va locui sau va folosi acel spatiu. Urmeaza proiectarea si realizarea proiectului. Iar, in final, service-ul garantie si postgarantie. Oferim toata gama de centrale termice, echipamente de climatizare si ventilatie, echipamente de dedurizare si filtrare pentru apa potabila, pentru instalatii casnice si industriale, la care - dupa instalare si punere in functiune - se asigura servicii post-vanzare prompte si de cea mai buna calitate, cu un timp minim de interventie. Oferim si toate serviciile de constructie, reparatii si finisaje, zugravire, montare faianta si gresie, reparare zidarie si tamplarie, vopsit, servicii complete aferente parchetului, montare, inlocuire, raschetare, lacuire. Sunt realizate, inlocuite, modificate sau reparate instalatiile electrice, cele de gaze, cele sanitare, precum si usi si ferestre. Specialistii nostri va stau la dispozitie cu solutiile optime pentru siguranta, confort si eficienta energetica. Putem spune ca am impus noi standarde, atat in privinta constructiilor noi, cat si in privinta reamenajarilor. Totul, rapid si sigur.
In aceasta vara, ne-am ocupat de lansarea acestui nou brand, LPV Consult GmbH. Este o bucurie ca, dupa atatea si atatea branduri straine ce au intrat pe piata romaneasca, sa reusesti lansarea unei companii romanesti pe piata germana. A fost o provocare de a da noului brand, in acelasi timp, forta si individualitatea sa proprie si de a-i asigura, totodata, si o cat mai clara legatura vizuala si de mesaj cu firma romaneasca a carei activitate urmeaza sa o extinda si sa o dezvolte in Germania.
Nasterea unui brand este un proces complex si fascinant. De la naming la crearea mesajelor cu care urmeaza sa intre in piata, a website-ului si a celorlalte elemente ce participa la crearea imaginii noului brand, trebuie parcurs un drum in care intelegerea corecta a brandului si a pietii pe care acesta va trebui sa o cucereasca trebuie sa dea continut necesarei creativitati ce guverneaza un astfel de proces. Pentru realizarea acestui proiect, noi am colaborat cu agentia Brander si in urma acestui proces putem spune ca aceasta este o munca in care este obligatorie o comunicare foarte buna cu agentia de branding, cu cei care realizeaza designul, gasesc sloganele, se ocupa de imaginea noii companii. Este o munca de echipa, in care este esentiala comunicarea adecvata si capacitatea de selectie a acelei solutii care - dincolo de originalitate - are forta, a solutiei ce va asigura noului brand o forta reala in piata in care urmeaza sa se dezvolte. Iar atunci cand noul brand urmeaza sa patrunda pe una dintre cele mai exigente piete de profil, emotiile si satisfactiile sunt cu atat mai mari. In concluzie? Noi suntem hotarati sa demonstram ca firmele romanesti serioase pot avea succes si pe atat de competitiva piata germana!

www.lpvconsult.de




Iata si comunicatul de presa care anunta preluarea de catre mine a functiei de director editorial al revistei Business Woman:

Dupa ce Andreea Marin a decis sa renunte la functia de director editorial al revistei Business Woman, aceasta a fost preluata de doamna Laura Ciuhu, antreprenor de succes, fondatoarea companiilor LARA Business Consulting si LARA Sistem Solutions, dar si partenerul asociat al altor companii, avand investitii in peste cinci domenii diferite. Cum datoria fiecarui antreprenor responsabil este de a impartasi cat mai mult din propria experienta, de a fi un ghid pentru cei care vor sa lupte pentru visele lor, Laura Ciuhu s-a hotarat sa-si asume raspunderea conducerii unei reviste dedicate femeilor care doresc sa aiba succes in business, in ciuda tuturor problemelor din mediul de afaceri romanesc.
“Ma alatur cu tot sufletul proiectului Business Woman – declara Laura Ciuhu. Cred ca in societatea romaneasca lipseste un elan general, un scop nobil. Iar la baza acestui elan general ar putea sta puterea si intuitia femeilor, in special a femeilor de afaceri. Este unul dintre motivele pentru care consider atat de important proiectul revistei Business Woman in piata media de la noi. Este motivul pentru care, de-a lungul timpului, am contribuit cu diferite interviuri si articole la cresterea acestei reviste, iar acum m-am hotarat sa-mi asum raspunderea functiei de director editorial. Pentru mine, intalnirea cu Andreea Marin a reprezentat un soc pozitiv de mare intensitate, un moment de revelatie spre o noua poarta a succesului bine gestionat, a succesului stapanit cu calm, fara a-l lasa sa te imbete.
Trebuie sa intelegem ca obiectivele pe care ni le propunem nu au voie sa ramana la stadiul de vise. Am reusit in viata pentru ca am avut intotdeauna obiective clare pe care le-am urmarit cu atentie, stabilindu-mi termene si tinte precise. Dar si datorita faptului ca am intalnit oameni care mi-au schimbat viata, care mi-au aratat drumul atunci cand finalizam o etapa din viata si care m-au ajutat sa iau startul pe un nou drum. Astfel, din punctul meu de vedere, oamenii care ne inconjoara sunt cei mai importanti. Experienta acestora ne poate ajuta sa dobandim acea atitudine indispensabila adevaratei reusite. Astazi, consider ca eu insami sunt o femeie de succes. Si, in consecinta, consider ca am, la randul meu, datoria sa impartasesc propria mea experienta celor care se pregatesc sa porneasca la drum, pe acest drum fascinant si complicat al afacerilor. Asa cum imi place sa le reamintesc tuturor, la urma urmei, o lumanare nu pierde nimic daca aprinde o alta lumanare. Din contra, se face mai multa lumina. Si, astazi, mai mult ca oricand, avem nevoie de mai multa lumina. In acest sens, este cazul sa contribuim fiecare, dupa propriile noastre puteri. Este exact ceea ce doresc sa fac si eu in noua calitate de director editorial al revistei Business Woman.”





Vineri, 25 Ianuarie 2013 19:20

Buderus, un brand de referinta

Cred ca in viata este important sa-ti cauti modele, sa fii in stare sa profiti la maximum de sansa intalnirii tale cu oameni si cu branduri de exceptie. O astfel de intalnire a reprezentat-o pentru mine si colaborarea cu impresionantul brand german Buderus.
Un adevarat lider in domeniul incalzirii si ventilatiei, cu o abordare moderna si responsabila in domeniul energiei si mediului, Buderus impresioneaza poate mai ales prin bogata lui istorie de aproape 300 de ani ce a inceput pe 14 martie 1731 prin preluarea de catre Johann Wilhelm Buderus a turnatoriei de fonta Friedrichshuette in Oberhessen pentru ca, operand cu o viziune clara si punand accent pe calitate si inovatie, la inceputul secolului al XIX-lea sa reprezinte deja un punct de referinta in propria sa bransa. Apoi, datorita patentelor sale ce au condus la produse cu totul remarcabile, Buderus avea sa ajunga cunoscut in intreaga lume. In secolul XX, Buderus avea sa lanseze o serie intreaga de premiere - in 1962 a marcat o adevarata revolutie prin lansarea pe piata a primului boiler de perete, iar apoi, in 1977, a reusit sa creasca radical eficienta sistemelor de incalzire ca o solutie la prima criza a petrolului. Interesul tot mai mare al companiei pentru energia solara a facut ca, in 1997, prin achizitia firmei Solar Diamont Systemtechnik GmbH, infiintata in 1978, Buderus sa fie propulsat in prim planul dezvoltarii in domeniul energiilor regenerabile.
Continuand activitatea inovativa si pastrand accentul pus pe calitate, atent in permanenta la provocarile pietii, Buderus poate oferi astazi echipamente complete de incalzire si ventilatie pentru toata gama de beneficiari, de la micii consumatori casnici si pana la cei mai mari consumatori din domeniul public sau industrial. Iar accentul pus pe tehnologiile moderne, pe energiile regenerabile, fac din Buderus un exemplu in privinta reponsabilitatii fata de mediu.
Aceasta evolutie remarcabila a fost si este in continuare posibila datorita faptului ca Buderus a stiut sa nu considere nici un succes drept suficient, ci, dimpotriva, ca o provocare pentru o noua dezvoltare, atentia fiind in permanenta atintita pe ce trebuie facut pe mai departe. Iar accentul a fost pus mereu pe cercetare si dezvoltare, pe competenta si expertiza. Buderus a stiut si stie ca succesul va veni in continuare doar prin continua extensie, prin noi produse concepute astfel incat sa vina in intampinarea nevoilor si cerintelor consumatorilor si printr-o continua crestere a eficientei energetice. Aceasta inseamna, in acelasi timp, o atentie sporita acordata sistemelor de control si protectie, dar si o atentie mereu mai mare fata de mediu. Prin aceasta istorie trebuie sa vedem mai clar importanta unei adevarate viziuni de succes si importanta unei desavarsite consecvente in urmarirea acesteia.
Primul obiectiv urmarit de Buderus a fost si este satisfacerea cerintelor si asteptarilor consumatorului, oferirea unui sentiment de confort, atat prin calitatea produselor, cat si prin serviciile oferite de unitatile de service si a modului de interactie solicitat reprezentantilor firmei, iar aceasta preocupare a fost urmarita cu atentie pe intregul parcurs de dezvoltare a brandului.
Colaborarea noastra cu Buderus ne-a permis sa cunoastem si sa intelegem mai bine aceasta viziune si sa ne insusim aceste standarde inalte impuse de producatorul german. Si - trebuie sa recunosc - faptul ca, dincolo de beneficiile ce decurg de aici pentru clientii nostri, care pot astfel sa se bucure de servicii de o calitate germana, si pentru angajatii nostri, care reusesc sa se depaseasca pe ei insisi pusi in conditiile unui climat de continua stimulare profesionala si de stimulare a unei mereu crescute autoexigente, eu insami am putut sa cresc, atat in calitate de manager, cat si printr-o mai buna intelegere a pietii si a consumatorilor putand sa studiez si sa patrund mai bine aceasta remarcabila viziune de business a brandului Buderus. Si, inca o data, pot spune cu mana pe inima ca lucrul cel mai important pentru a deprinde tainele succesului este sa fii in stare sa exploatezi la maxim sansele pe care viata ti le ofera atunci cand iti creaza posibilitatea de a interactiona cu un om sau un brand de exceptie. Mai departe totul depinde de tine.

www.buderus.com




Luni, 31 Decembrie 2012 10:00

La ora bilantului: LPV Proiect Consult

La finalul fiecarui an, la ora bilantului, ne rememoram reusitele si ne creionam proiectele pentru anul care va urma. Compania LPV Proiect Consult, in care sunt partener asociat, a avut un traseu frumos, impresionant as putea spune.
Infiintata in 1991, cu un obiect de activitate tintit spre productie, constructii si instalatii, in cei peste 20 de ani de activitate, LPV a facut fata diversitatii de provocari ce au aparut in aceasta atat de dificila perioada de tranzitie pana ce, dupa un parcurs plin de suisuri si coborasuri, a reusit sa se aseze pe un drum nou, un drum al activitatii eficiente, al unui management performant, elegant, modern, flexibil si zvelt, reusind astfel sa se adapteze in timp real la noile conditii ale economiei de piata.
Aceste eforturi i-au permis ca astazi sa dispuna de o echipa de vanzari profesionista, orientata catre nevoile clientilor, capabila sa inteleaga cerintele acestora si sa fie in acelasi timp in stare sa le si rezolve in mod optim datorita atat pregatirii lor temeince, cat si posibilitatilor tehnice deosebite de care dispune astazi LPV si care se plaseaza la cele mai inalte standarde.
Specialistii LPV se pot mandri, pe buna dreptate, cu o  inalta calificare in tehnica instalatiilor termice sanitare, clima si ventilatie. LPV dispune astazi de echipe speciale, cu o temeinica pregatire tehnica, perfect antrenate, care asigura service-ul, montajul si intretinerea pentru orice fel de instalatii. Specialistii LPV sunt instruiti permanent, prin rotatie, in Germania, in domeniul instalatiilor moderne de incalzire, climatizare si ventilatie, ei reusind astfel sa raspunda celor mai exigente standarde europene.
Pentru a putea asigura interventii rapide, cu adevarat in timp real, indiferent de anotimp sau de diferitele sarbatori legale, LPV dispune astazi de un parc auto modern, dotat cu GPS si repartizat pe arii geografice.
Toate acestea reprezinta directiile principale pe care s-au focalizat atentia si efortul de modernizare si in acelasi timp tot atatea realizari care au condus in timp la formarea noului LPV Proiect Consult, care se poate lauda astazi cu o experienta de peste 20 de ani atat pe piata romaneasca, cat si pe cea atat de exigenta a Germaniei. In afara de calificarea de exceptie a personalului, de profilul moral si de comportarea acestuia, care iti permit sa ai deplina incredere in fiecare dintre cei care intr-un fel sau altul reprezinta astazi LPV, performantele la care compania a ajuns in prezent a presupus si o organizare desavarsita fara de care realizarile actuale ale companiei nu ar fi fost posibile.
Astfel, pentru fiecare proiect este alocat un responsabil care gestioneaza intreaga relatie dintre client si echipa de specialisti pe toata durata lucrarilor, de la semnarea contractului si pana la finalizare. Iar bazele electronice de date permit asigurarea unui service garantie si post-garantie de maxima eficienta prin cunoasterea exacta, in fiecare moment, a intregii istorii a acelei investitii si gasirea, in orice situatie, a solutiilor optime in timpul cel mai scurt.
LPV stie ce inseamna multumirea clientului si isi asuma toate treptele de raspundere atat din punct de vedere tehnic si economic, cat si in ceea ce priveste aspectele estetice. Astfel, asigurarea unor costuri mici este dublata de asumarea reala a riscurilor, asigurand clientului o reala siguranta. Managementul companiei stie ca in aceasta directie intotdeauna este loc de mai bine, astfel ca o atentie speciala este acordata gradului de satisfactie a clientului, prin urmarirea reactiei post-interventie, pentru a reusi sa elimine complet orice nemultumire a clientilor si sa tina seama de toate sugestiile sau eventuale reclamatii. Pe scurt, demersul LPV poate fi inteles drept efortul de a introduce in Romania rigurozitatea nemteasca pe piata serviciilor. Astfel, dezvoltarea LPV Proiect Consult, dincolo de evolutia cifrei de afaceri, care a depasit 3,5 milioane de euro inainte de criza, pentru a reveni acum la peste 2,5 milioane, demonstrand din plin valoarea companiei, poate fi sintetizata cel mai bine prin valorile pe care le promoveaza: sinceritate, corectitudine, consecventa si preocuparea zilnica pentru satisfacerea clientilor.
Iar atunci cand, la ora bilantului, ma gandesc la realizarile LPV, nu am cum sa uit faptul ca LPV a reintrodus pe piata romaneasca produse germane de prestigiu si a redeschis gustul publicului pentru tehnica germana de incalzire. Astfel, LPV Proiect Consult este astazi reprezentantul in Romania al celor mai importanti producatori din domeniul instalatiilor de incalzire centrala si climatizare, avand in plus posibilitatea de a oferi o gama variata de servicii. Intre brandurile promovate de LPV pe piata romaneasca trebuie mentionate echipamentele BUDERUS, liderul european in sectorul cazanelor de fonta pentru producere de apa calda si abur, care  si-a construit succesul actual prin capacitatea de a intelege si anticipa dorintele clientilor sai si prin realizarea de produse care satisfac multiple exigente. Inovatia, conform filosofiei BUDERUS, nu consta doar in realizarea de produse la cel mai inalt nivel tehnic, ci presupune gasirea de raspunsuri eficiente la exigentele utilizatorilor si chiar al celor care realizeaza instalatia. Iar acesta este tocmai punctul comun care face ca legatura intre brandul BUDERUS si LPV sa fie atat de stransa, respectul fata de client si excelenta in propria activitate.
Este esential faptul ca LPV este capabil sa ofere o gama completa de servicii. Totul incepe cu serviciul de consultanta, un serviciu competent si flexibil ce iti  permite sa gasesti solutiile optime pentru transpunerea in practica a aspiratiilor si cerintelor tale. Caci chiar inainte de a trece la proiectare este necesar sa cauti si sa gasesti solutia performanta si inteligenta care sa rezolve in mod optim toate problemele. In primul rand, este vorba de factorul uman care va locui sau va folosi acel spatiu, apoi de caracteristicile cladirii, de regimul climatic exterior, de destinatia sociala a cladirii. Apoi este vorba despre adaptabilitatea instalatiilor, de evaluarea investitiei suplimentare necesare pentru a asigura cerintele de confort si economie, de automatizarea instalatiilor, de gradul de independenta fata de interventia factorului uman in raport cu modificarile si perturbatiile exterioare, precum si de urmarirea automata prin programare a cerintelor de moment ale factorului uman. Nu mai putin importanta este flexibilitatea instalatiilor, adica gradul de adaptare la eventuale extensii, modificari, posibilitatea de integrare in sisteme centralizate de comanda si urmarire pentru realizarea unor sisteme caracteristice cladirilor inteligente. De-abia dupa realizarea acestor analize si gasirea solutiilor optime se poate trece mai departe. Acum intervin serviciile de proiectare si de verificare a proiectelor, documentatia pentru autorizare I.S.C.I.R., importanta fiind si calitatea de verificator autorizat R.A.D.T.I.-I.T. In acelasi timp, important este faptul ca LPV ofera toata gama de centrale termice, echipamente de climatizare si ventilatie, echipamente de durizare si filtrare pentru apa potabila, pentru instalatii casnice si industriale, la care dupa instalare si punere in functiune se asigura servicii post-vanzare prompte si de cea mai buna calitate, cu un timp minim de interventie. Dar, odata terminata proiectarea, in afara de livrarea si montarea instalatiilor, LPV va ofera si toate serviciile de constructie, reparatii si finisaje, zugravire, montare faianta si gresie, reparare zidarie si tamplarie, vopsit, servicii complete aferente parchetului, montare, inlocuire, raschetare, lacuire. Sunt realizate, inlocuite, modificate sau reparate instalatiile electrice, cele de gaze, cele sanitare, precum si ferestrele termopan. Iar dupa terminarea lucrarilor, pentru a elibera clientul de orice grija cu privire la posibilele defecte de fabricatie, LPV ofera si o garantie pentru o perioada de doi ani.
Achizitionand sisteme de programare si prelucrare a datelor de ultima ora si asigurand o dotare completa cu scule, dispozitive si aparate adecvate activitatii de montaj, punere in functiune si service, s-a atins o calitate a serviciilor prestate care a permis LPV sa-si asume toate treptele de raspundere pentru a asigura deplina multumire a clientilor. Astfel, dincolo de raspunderea tehnica, economica si estetica, LPV a trecut si la asumarea raspunderii supreme, adica, daca nu reuseste sa satisfaca dorinta clientului printr-o lucrare rapida si corecta, sa restituie intreaga suma cheltuita cu lucrarea. Prin aceasta, LPV nu numai ca ofera servicii complete si de cea mai buna calitate, dar si maximul de garantii, pentru ca atunci cand este vorba de calificativul pe care il merita, LPV nu se multumeste decat cu superlativul.

 www.lpv.ro




Cunoscand din propria experienta dificultatea de a te concentra asupra dezvoltarii firmei tale si, in acelasi timp, sa reusesti sa urmaresti cu suficienta atentie problemele atat de laborioase si de consumatoare de timp ce privesc contabilitatea si resursele umane, m-am hotarat acum opt ani sa infiintez o firma, Lara Sistem Solutions, specializata tocmai pe aceste probleme.
Conducerea cu succes a unei firme necesita o concentrare reala asupra dinamicii pietei, a oportunitatilor ce se ivesc, dar si asupra acelor schimbari ce pot reprezenta adevarate puncte de cotitura. O firma reprezinta un organism viu ce trebuie urmarit cu atentie, caruia trebuie sa fii in stare sa-i insufli incredere si acel atat de important entuziasm, caci blazarea reprezinta principalul dusman al succesului. Iar aceste activitati sunt de natura sa-ti acapareze intreaga atentie, sa-ti consume tot timpul… Si risti atunci ca o serie intreaga de modificari legislative sa-ti scape, mai ales la noi unde legislatia este atat de stufoasa, iar schimbarile survin atat de frecvent. O reglementare nesesizata la timp sau una prost interpretata poate insemna pierderea unor oportunitati sau riscul unor amenzi usturatoare la un viitor control. In egala masura, greselile nesesizate la timp pot ridica probleme serioase mai tarziu. Pentru evitarea acestor neplaceri si rezolvarea optima a tuturor problemelor financiar contabile, de salarizare si legate de resursele umane, Lara Sistem Solutions vine ca un adevarat partener de cursa lunga, un expert atent, competent si responsabil pe care firma ta se poate baza cu adevarat.
Lara Sistem Solutions a inteles de la bun inceput importanta creerii unui adevarat parteneriat pe termen lung cu fiecare client in parte, un parteneriat in care acesta sa stie ca se poate baza 100% pe seriozitatea, responsabilitatea si competenta noastra. In cei opt ani de activitate am acumulat o experienta cu adevarat valoroasa si am construit o echipa de un inalt profesionalism capabila sa se plieze cu adevarat pe nevoile clientului, caci flexibilitatea joaca in acest domeniu un rol deosebit de important. Datorita unei vaste experiente si a unei atente urmariri a modificarilor legislative si a modului de interpretare si aplicare a acesteia, echipa noastra reuseste sa asigure servicii ireprosabile de contabilitate, evidenta contabila, personal si salarizare, experitize contabile, de audit si consultanta fiscala, atat in domeniul impozitului pe profit si a taxelor locale, cat si a taxei pe valoarea adaugata. Acreditata de catre Inspectoratul Teritorial de Munca, Lara Sistem Solutions ofera solutii complete in domeniul resurselor umane si de contabilitate salarizare privind administrarea personalului incepand cu pontajul, calculul drepturilor, dezvoltarea personalului, precum si formalitatile de incetare ale activitatii. Astfel, toate aceste activitati obligatorii, de rutina, dar mari consumatoare de resurse, vor fi indeplinite cu maxima responsabilitate si competenta de catre noi, clientul nostru putandu-se concentra asupra aspectelor vitale ale business-ului sau. Si, pentru ca este important sa poti oferi servicii complete, Lara Sistem Solutions a dezvoltat un serviciu de audit format din noua persoane, dintre care cinci sunt auditori autorizati, putand oferi astfel atat un audit financiar al situatiilor financiare si un audit intern, cat si consolidarea conturilor si auditul conturilor consolidate, auditul operatiunilor financiare, fuziuni, tranzactii, grant-uri, dar si auditul entitatilor aflate sub incidenta Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare si auditul financiar al proiectelor finantate din Fonduri Europene. Si toate acestea cu o stricta respectare a Standardelor Internationale de Audit, a Standardelor Internationale de Contabilitate si a Standardelor Internationale de Raportare Financiara.
In plus, in conducerea unui business este importnat sa poti obtine rapid, la timp informatia de care ai nevoie, solutia la problema cu care te confrunti. Tocmai de aceea, noi am inteles necesitatea de a putea oferi o reala consultanta fiscala, atat pe baza de abonament, cat si pe speta, pentru rezolvarea unor probleme punctuale, a problemelor fiscale ce apar in activitatea societatii indiferent ca este vorba de impozitul pe profit, de taxele locale sau de taxa pe valoarea adaugata. Evident, in primul rand oferim o monitorizare a modificarilor legislative relevante pentru activitatea clientului, apoi o revizuire a impozitului pe profit calculat trimestrial si la sfarsitul anului, care cuprinde si analiza cheltuielilor nedeductibile si a veniturilor neimpozabile, precum si asistenta privind planificarea fiscala.
Importanta pentru a nu suporta plati inutile este identificarea avantajelor fiscale de care poate beneficia clientul si efectuarea unor analize specifice a tratamentului fiscal aplicabil unor situatii diferite precum leasing-ul operational, rezervele din reevaluare, contabilitatea amortizarii fiscale, constituirea si anularea rezervelor sau orice alte aspecte relevante pentru afacerea in speta.
Tinand cont de numarul mare de impozite aplicabile in Romania, nu mai putin importanta este identificarea tuturor taxelor locale relevante pentru afacerea in cauza, evaluarea sumelor datorate si depunerea declaratiilor fiscale locale, identificarea avantajelor potentiale, intocmirea si depunerea documentatiei relevante in scopul de a beneficia de posibilele avantaje. Monitorizarea schimbarilor legislative este dublata de acordarea asistentei necesare luarii masurilor adecvate.
TVA-ul reprezinta si el o problema importanta fiind cel mai sensibil impozit indirect. Si, chiar daca reglementarile de TVA in tarile Uniunii Europene sunt armonizate, exista inca cerinte specifice fiecarei tari si orice afacere trebuie sa le indeplineasca. Astfel, avand in vedere interpretarile flexibile reglementate national sau la nivelul Uniunii Europene, datoriile ce decurg din performanta afacerii trebuie analizate cu atentie, consilierea si asistenta acordata de Lara Sistem Solutions putand fi esentiala in cazul tranzactiilor nationale si transfrontaliere, in structurarea operatiunilor companiei, astfel incat sa fie diminuat impactul TVA-ului, in finalizarea procedurilor de rambursare a TVA-ului, in revizuirea declaratiilor de TVA, asistenta acordata de Lara Sistem Solutions putand fi deosebit de importanta in cadrul multor operatiuni specifice.
Seriozitatea si calitatea serviciilor oferite de noi se vede cel mai bine din realizarea unor adevarate parteneriate cu clientii nostri, care au optat sa continue aceasta colaborare timp de ani de zile tocmai datorita aprecierii profesionalismului si seriozitatii, a responsabilitatii cu care am inteles si intelegem sa abordam orice problema, chiar si pe cele aparent nesemnificative, caci noi am urmarit in permanenta si urmarim in continuare excelenta. Iar problemele clientilor nostri le tratam cu aceeasi atentie cu care tratam propriile noastre probleme, iar succesul lor este o adevarata satisfactie in egala masura si pentru noi, caci ideii de externalizare a unor servicii noi am venit sa-i adaugam calitatea de parteneriat, cu toate avantajele ce decurg de aici, avantaje care asigura in egala masura satisfactie clientilor nostri, dar si pe a noastra, caci munca cu adevarat bine facuta este fara indoiala o reala sursa de satisfactii.

www.laraconsulting.ro




Lara Business Consulting reprezinta, fara indoiala, firma cea mai draga mie, fiind prima firma fondata de mine, in 2004, gandita si proiectata de mine, observand si fiind convinsa de aparatia unor importante oportunitati de piata. Anii ce au urmat mi-au confirmat intuitiile, firma reprezentand astazi un real succes.
In 2004, calendarul de aderare a Romaniei la U.E. devenea deja destul de clar si de ferm conturat si, odata cu el, perspectiva legata de importanta si de dificultatea accesarii unor importante fonduri de aderare si de preaderare. Subiect vital pentru dezvoltarea firmelor, atat private, cat si de stat, afaceri mici, mijlocii sau mari. In acelasi timp, accesarea corecta a acestor fonduri a reprezentat si reprezinta un factor vital de progres pentru economia romaneasca in ansamblul ei. Totodata, integrarea europeana venea cu noi provocari legate de competitivitate si, in ultima instanta, de calitatea managementului de proiect, dar si de ansamblu al fiecarei firme. Si, in fine, problema majora a ultimelor decenii, eficienta energetica si exploatarea resurselor energetice regenerabile avea sa cunoasca o noua abordare. Pentru toate acestea, devenea vitala prezenta in piata a unui know how real, a unor adevarate capacitati de consultanta. Ori tocmai aceste necesare competente reprezentau oferta cu care a aparut in contextul romanesc al anului 2004 nou infiintata Lara Business Consulting.
Problemele care au aparut in ultimii ani, legate atat de sumele infime ce au fost atrase din cadrul fondurilor nerambursabile ce ne-au fost puse la dispozitie, cat si de litigiile referitoare la modul in care au fost cheltuiti banii sau la modul in care aceste cheltuieli au fost justificate, denota inca odata importanta si dificultatea problemelor legate de fondurile nerambursabile. Ori Lara Business Consulting a reusit sa depuna spre aprobare proiecte a caror valoare depaseste 165 milioane de euro, fara sa aiba nici un proiect respins. Iar consultanta oferita de Lara Business Consulting a asigurat apoi implementarea cu succes a acestor proiecte, atat din punct de vedere al decontarii cheltuielilor, cat si, in primul rand, al eficientei propriu-zise a acestor investitii. Iar proiectele dezvoltate de noi au vizat in special Programul Operational Sectorial Cresterea Competitivitatii Economice, mai ales in domeniul energiei regenerabile si a productiei industriale, privind atat IMM-urile, cat si intreprinderile mari, domenii pe care le-am considerat si le consider vitale pentru economia noastra.
In timp, am dobandit o vasta experienta in domeniul energiilor regenerabile, oferind servicii complete, ce includ consultanta in obtinerea tuturor autorizatiilor si a licentelor, precum si servicii de administrare si management ale noilor capacitati de producere a energiei. Caci viziunea noastra se bazeaza pe preocuparea permanenta de a construi parteneriate durabile, bazate pe incredere, profesionalism si confidentialitate, pentru valorificarea oportunitatilor, cresterea eficientei si a nivelului de dezvoltare.
Fiind membru cu drepturi depline in Asociatia Consultantilor din Romania pentru Accesarea Fondurilor Europene (ACRAFE), Lara Business Consulting lucreaza pentru un important numar de firme mai mari, inclusiv firme precum Carpatcement Holding sau IBM Romania, dar si pentru firme mai mici. Succesul s-a datorat in mare masura si urmaririi a patru directii strategice privind sprijinirea mediului de afaceri si a sectorului administrativ in vederea dezvoltarii activitatilor cu ajutorul fondurilor structurale, dezvoltarea de parteneriate cu organizatiile profesionale si, poate, mai ales, privind dezvoltarea echipei de consultanta si, implicit, dezvoltarea serviciului de consultanta, prin imbunatatirea continua a procedurilor de evaluare si procesare a informatiilor, de comunicare intre beneficiar si firma de consultanta si de spijin legislativ. Cu un personal ce cuprinde 15 angajati si 23 de colaboratori, experti achizitii, experti economico-financiari, experti intocmire studii de fezabilitate, experti management de proiect, experti piata de energie si experti piata gaze si o politica intensiva de instruire a resurselor umane, folosind cele mai moderne metode, succesul companiei nu are cum sa mire pe nimeni, noi venind cu o oferta ampla de servicii ce cuprinde consultanta si asistenta in accesarea de fonduri nerambursabile cu privire la eligibilitatea beneficiarului si a ideii de proiect, intocmirea cererii de finantare, intocmirea planului de afaceri, studii de piata si de fezabilitate, realizarea analizei economice, consilierea in etapa de contractare, privind apoi consultanta in implementarea proiectelor, care, la randul ei, vizeaza realizarea dosarelor de achizitii si coordonarea achizitiilor, intocmirea rapoartelor tehnice respectiv financiare, trimestriale si finale, intocmirea dosarelor cererilor de rambursare, dar si consultanta in afaceri si management, oferind dezvoltare de proiecte pentru producerea de energie din surse regenerabile, sprijin pentru obtinerea bonusurilor acordate pentru cei care produc energie in cogenerare de inalta eficienta, consultanta pe piata de energie si gaze, respectiv studii de piata si de fezabilitate si strategii de marketing si, nu in ultimul rand, servicii de management si administrare a unitatilor producatoare de energie din resurse regenerabile.
Este un domeniu vast extrem de important, dar si dificil, in care nu a fost usor sa dobandim excelenta, dar am reusit. Iar satisfactiile au fost si sunt cu atat mai mari. Astazi nu pot decat sa fiu fericita si mandra de faptul ca am reusit sa transform o excelenta intuitie si un vis fascinant intr-o realitate ce reprezinta, in acelasi timp, succesul atator si atator firme cu care economia romaneasca se poate mandri si, in ultima instanta, un aport semnificativ la dezvoltarea economiei noastre in acesti ani.

www.laraconsulting.ro





Marti, 30 Octombrie 2012 11:40

Drumul spre succes

Ma consider un om de succes. Si, chiar daca succesul nu m-a ametit, nu pot sa nu-l constat, sa nu-l recunosc, sa nu-l afirm... Si, intr-un asemenea context, constienta fiind ca am invatat enorm de la cei din jurul meu, ma simt datoare sa-i ajut si eu, la randul meu, pe cei care astazi sunt gata sa porneasca la drum. Este poate principalul motiv pentru care m-am hotarat sa incep acest blog, prin care vreau sa incerc sa le impartasesc si celorlalti din experienta mea. Nu ma refer la informatiile, asa-zis tehnice, pe care le obtii prin studiu si documentare, ci, mai ales, la ceea ce inveti din experienta de viata, ceea ce e mult mai greu de obtinut si de constientizat. Nu obtii nimic serios si de durata, fara studiu, fara documentare, fara munca. Dar toate acestea, chiar daca sunt necesare, nu sunt nici pe departe suficiente… Esentiala este determinarea ta, modul in care iti stabilesti un tel si stii sa-l urmaresti, sa lupti pentru el. Daca nu stii ce vrei, daca nu stii ce vrei sa devii, atunci nici nu vei dobandi nimic, nici nu vei realiza nimic. De fapt, in acel moment, poti spune, fara riscul de a gresi, ca obiectivul tau e sa devii un nimeni.
Multi asteapta o minune, minunea vietii lor, marea sansa. Destinul e un cuvant la moda. Dar destinul nu vine asa, pur si simplu, sa te poarte pe aripile lui, fara ca tu sa nu faci nimic. Drumul, destinul, succesul tin, inainte de toate, de alegerea ta, de hotararea si determinarea ta, dar si de bucuria de a lupta, de a munci pentru a parcurge acel drum, pentru a dobandi acel succes. Este aidoma modului in care un alpinist cucereste un nou pisc. Nu o face din obligatie, nu o face la intamplare, nu i se intampla sa-l cucereasca… Nu este vorba de sansa sau de intamplare, ci de pasiune, de bucurie si de enorm de multa munca. Dar nu e vorba aici de o munca silnica, ci de una entuziasta, care te implineste, prin care tu te implinesti pe tine insati, prin care tu iti fauresti destinul si nu astepti ca el sa te poarte aiurea prin viata, ratacind prin imensul labirint al acestei lumi.
Succesul nu se obtine muncind din obligatie, nu se obtine orbit de castigul de moment, ci din pasiune, din pasiunea ce te poarta spre acel succes. Obiectivul tau trebuie sa fie in stare sa te mobilizeze, sa muncesti si sa lupti pentru el, altfel, ramas doar la stadiul de vis, cu fiecare clipa ce trece, te vei indeparta tot mai mult de realizarea lui. Succesul nu vine din visare, din reverie si delasare, ci din munca, dintr-o munca grea. O munca dupa care te refaci nu prin odihna, ci tot prin munca, o munca mereu mai apriga, mai grea si mai intensa, dar tocmai prin aceasta mai plina de satisfactii. E ceea ce reprezinta adevarata odihna si recompensa pentru cel care isi doreste cu adevarat succesul si stie ca nu are cum sa-l rateze.
Sunt insa lucruri care nu se invata din carti, nu se invata pe bancile facultatii. Mai demult se spunea ca meseria se fura, nu se invata. Astazi, putem spune ca succesul si drumul ce duce spre succes nu se poate invata, el este in ultima instanta o forma speciala de a-ti trai viata. O forma ce te defineste, dar pentru implinirea careia ai nevoie de o profunda intelegere, de o imensa experienta de viata care, in cea mai mare masura, se fura sau, daca preferati, se dobandeste prin contaminare. Este ca o viziune, o viziune aparte asupra vietii. O viziune de care te poti contamina de la cei care deja o traiesc aievea prin propriul lor drum de succes.
Despre acest mod de a vedea, de a dobandi si de a trai succesul vreau sa vorbim pe acest blog.





Te afli aici: Afacerile mele